Organic School Gardens – Les Potagers Scolaires

One of Growing Up Organic’s primary roles is to support schools in the establishment and continued activity of their organic school garden programs. To this end, we offer a number of services to schools in Ottawa. Click here for a map showing locations of schools we have partnered with throughout the years.

School Gardens – Potagers Scolaires

Our GUO program partners with individual schools to establish vegetable gardens on school grounds as the basis for experiential education at all grade levels.  We develop and deliver garden-based workshops that are linked to the Ontario curriculum. Interested in working with GUO to set up an organic garden at your school? Check out our spiffy new breakdown on Getting Started with Growing Up Organic. Please not that due to funding restrictions we are only able to provide minimal services to Ottawa-area schools.

Grandir BIO offre de l’appui aux écoles pour établir des potagers sur les terrains d’écoles, comme outils pédagogiques pour tous les niveaux. Nous développons et offrons des ateliers de jardinage qui sont liés au curriculum de l’Ontario. Intéressés à travailler avec Grandir BIO pour mettre en place un jardin biologique à  votre école? Contactez-nous.

New garden beds at Earl of March School in Kanata

New garden beds at Earl of March School in Kanata

First Steps Consultations. GUO consults free of charge with schools considering adding an organic vegetable garden to their schoolyard landscape.  A school’s garden team ideally includes members and interest on behalf of school administration, teachers, custodial staff, parent and/or community volunteers; once such a team is formed, GUO can help set the stage for success by meeting with the team to discuss and implement first steps. Important elements of this discussion can include everything from the importance of schoolyard vegetable gardens (if convincing remains to be done!), site selection, teacher roles and parent involvement, curriculum connections, summer maintenance. These first meetings are important opportunities for GUO to share our expertise in answering any questions or concerns before a garden is established. Premières étapes. Grandir BIO consulte gratuitement avec les écoles qui envisagent ajouter un jardin de légumes biologiques sur leur terrain. Une équipe de départ comprend idéalement les enseignants intéressés, le personnel de garde, les parents et / ou des bénévoles de la communauté. Une fois une telle équipe est formée, Grandir BIO peut préparer la voie pour le succès avec une première rencontre et discussion. Les éléments importants de cette discussion peuvent inclure la valeur des potagers scolaires, la sélection du site, le rôle des enseignants, la participation des parents, les connexions au curriculum, et l’entretien à l’été. Ces premières réunions sont des occasions importantes pour répondre à vos questions ou préoccupations avant qu’un jardin soit établi.

Grade 3 garden planning workshop at Pleasant Park Curriculum-Connected Garden-Based Workshops. A successful school garden is one that is visited and used continuously by students and teachers alike. GUO offers a series of Spring and Fall garden-based workshops, each connected to grade specific curriculum objectives. In addition, these workshops are linked to necessary garden tasks such as starting seedlings and transplanting, ensuring that students are connected to the garden building and maintenance processes every step of the way.  Due to a very high demand, we encourage schools to sign up for Spring workshops during the first two weeks of February and during the first two weeks of September for Fall workshops. Ateliers liés au curriculum. Un potager scolaire bien réussie en est un qui est visité et utilisé fréquemment par les étudiants et les enseignants. Grandir BIO offre une série d’ateliers au printemps et à l’automne, reliées aux des objectifs d’apprentissage du curriculum de l’Ontario. En outre, ces ateliers sont liés aux tâches de jardinage saisonnières, telles que la planification et le démarrage des semis. En raison d’une très forte demande, nous encourageons les écoles à s’inscrire aux ateliers de printemps au cours des deux premières semaines de Février, et pendant les deux premières semaines de Septembre pour les ateliers de l’automne.

2013-06-04 11.19.56

Ongoing Support. As the years go by, schools become more and more independent in delivering and sustaining their garden programs and connecting the garden to classroom lessons. All along the way, however, GUO remains committed to providing support services to schools whether it be for advice on things such as vandalism, supplies, or what to grow. GUO also supplies its schools with diverse resources for connecting the garden to the classroom, including workshop materials. Finally, as a member of a broad network of individuals and groups working towards enhancing garden-based education and getting healthy food into schools, GUO is often also able to connect schools to members of their community with distinct expertise. Soutien continu. Comme les années passent, les écoles deviennent de plus en plus indépendantes dans leurs programmes de potagers pédagogiques. Tout le long du chemin, Grandir BIO reste engagé à fournir des services de soutien aux écoles, que ce soit pour obtenir des conseils sur des choses telles que le vandalisme, les fournitures, ou le choix de plantes appropriées. Grandir BIO fournit également diverses ressources pour relier le jardin à la salle de classe, y compris le téléchargement des ateliers. Enfin, en tant que membre d’un vaste réseau d’individus et de groupes qui travaillent dans le domaine de l’éducation environnementale et à l’amélioration de l’alimentation auprès de la jeunesse, Grandir BIO est souvent en mesure de connecter les écoles aux membres de leur communauté avec une expertise distincte.

Facebooktwittergoogle_pluspinterest